ONS VERHAAL
Ons doel is het veredelen, vermeerderen en produceren van de mooiste Kalanchoë wereldwijd. Onze eigen veredeling en vermeerdering zorgen ervoor dat wij de beste kwaliteit kunnen waarborgen. De optimale planteigenschappen worden gecombineerd in nieuwe variëteiten, om op deze manier een hoogwaardig eindproduct te kunnen blijven afleveren.
ONZE GESCHIEDENIS
De oorsprong van ons bedrijf ligt in Berkhout. Op 6 april 1946 plantte Cor Slijkerman de eerste zaden van uien, bieten en bloemkool. Zijn zoon en opvolger Johan Slijkerman maakte de overstap van groentes naar Chrysanten en Kalanchoë. De oorsprong van al onze Kalanchoë-rassen ligt bij Johan Slijkerman. Stefan Slijkerman is de derde generatie. Met zijn passie voor automatisering en globalisering is het familiebedrijf, nu meer dan 75 jaar later, uitgegroeid tot een internationale Kalanchoë-producent. Wij blijven innoveren en specialiseren in de veredeling en daarnaast in de vermeerdering van Kalanchoë wereldwijd. Het doel is de wereld te kleuren met steeds mooiere en specialere Kalanchoë.
ONZE KERNWAARDEN
PASSIE
Passie betekent voor ons de constante drive om de mooiste producten te creëren in een team van collega’s die dezelfde drive hebben. Dit vertaalt zich in ons bedrijf naar het creëren van de mooiste Kalanchoë-rassen, de gedrevenheid om de mooiste plant te kweken en de drive om de beste te willen zijn, zowel als veredelaar als producent. Passie moet je voelen. We hebben de gezamenlijke passie om succesvol en betrokken te zijn, maar ook werkplezier staat bij ons hoog in het vaandel. Het resultaat is dat dagelijks duizenden Kalanchoës de kwekerij verlaten, waar ze met passie zijn grootgebracht tot planten van de beste kwaliteit!
KWALITEIT
Wij nemen alleen genoegen met de beste kwaliteit. Kwaliteit betekent voor ons niet alleen het beste product, maar ook de beste service: tot ver boven het gemiddelde. Alleen 'goed' is niet goed genoeg. Kwaliteit gaat verder dat alleen productie. Iedereen binnen ons bedrijf is een onderdeel van de kwaliteit.
INNOVATIE
Door automatisering is het mogelijk om snel in te spelen op trends en ontwikkelingen in de markt en klantspecifieke wensen. Door te blijven innoveren kunnen we de sector en het bedrijf voorbereiden op de toekomst. Wij willen voorop lopen in alle technologische ontwikkelingen, maar ook frequente lancering van Kalanchoë-noviteiten versterkt ons onderscheidend vermogen. De drang naar meer, mooier en bijzonderder, innovatief gedrag draagt hier aan bij. Het meedenken en proactief werken waarderen wij enorm. We geven graag al onze collega’s de ruimte om binnen hun vakgebied te kijken wat anders of beter kan.